Monday, April 23, 2012

Target!

Bismillahirrahmanirrahim...



Hari ni dah puas bergelumang dengan Assignment, Alhamdulillah, da lagi 15% kot..dalam 150 words lagi nak disiapkan, InsyaAllah..


p/s: bukan assignment yang menjadi topik perbualan ye..Target tu adalah target baru saya hari ni..Kira cm azam gak la...Ternampak da seorang akhawat post kat FB pasal hafal al Quran. So, tercetus idea nak wat target baru hari ni..


Target hafalan Al-Quran saya!!!


Saya target nak habeskan 30 juzuk sebelum @ pada umur 30 tahun...


Sekarang dah 22 tahun, so da 8 tahun baki..


8 tahun x 365 hari = 2920 hari
2920 hari / 30 juzuk = 97 hari per juzuk
=3 bulan++ untuk satu juzuk..


Adakah boleh saya capai target ni?! huuuuu~ 


Kadang-kadang tak yakin, tp rasa jeles dengan akhawat yang dah mantap hafalannya..


Tapi saya nak Al Quran jadi pemberi syafaat kat Akhirat nanti!!! Saya nak buat baik dengan AlQuran. Saya tak mau AlQuran menjadi saksi sebab saya abaikan dia..


Reflek diri, sekarang dah 22 tahun, tapi Juz Amma pun tak lepas lagi..RUGI betolll!!!


Muhammad Al Fatih, sebab tu la dia bleh tawan Constantinople kan, sebab Al Quran dah jadi darah daging dari kecik..


pesanan untuk diri sendiri:
*ADAK, jangan hangat-hangat taik ayam ja!!! Kotakan apa yang dah anda target!!! Istiqamah dan sentiasa betulkan niat! Ingat, SIKIT-SIKIT lama-lama jadi BUKIT..InsyaAllah


No comments: