Tuesday, March 22, 2011

Anjing?

Mode merapu datang lagi!!!!Ding dang tora datang lagi!!!!



_kembali kepada tajuk perbincangan_





Kalau orang cakap, tengok alam boleh menenangkan fikiran. Memang betul! Tapi, bagi saya, tengok makhluk lain (yang bukan manusia) juga boleh menenangkan fikiran. Iaitu binatang!





Apa yang kita rasa bila kita pergi zoo? Mestila rasa best kan?! Da tak orang pergi zoo, pastu dia nangis-nangis?! Setakat ni xpernah jumpa lagi la.Kalau ada pun, mesti orang itu adalah baby2 yang lapar susu, ataupun sebab pampers basah.





Sebab tu saya berani cakap, tengok binatang pun kita akan rasa best..





I am cats' lover. Saya sangat suka kucing..Kat rumah ada 5 ekor kucing (buat masa sekarang). tak termasuk yang dah mati, lari dr rumah, sakit tua dan macam2 lagi. Tapi bila sampai UK, sy xde kucing nak dibela..ada la kucing dlm area marjon ni, tp kucing 2 x mesra rakyat..huhu..so, apa yg saya wat? bila kuar jalan2 g city or asda, sy suka tgok anjing2 kt sini..serius, anjing kat sini cantik n best kalau nk tgok...rindunya pada kucing kat rumah smpaikan saya rasa nk peluk anjing2 kat sini..senang cakap, sy akan rasa excited kalau nampak anjing kat sini...even, kalau terserempak atau berselisih jalan gn anjing pun, saya tak lari, just mengelak je, sbb takot tersentuh..bajet cool~





terkenangkan kat rumah,kucing2 kat rumah sgt best..Kadang2 manja terlebih, tp gelagat kucing2 ni mmbuatkan saya terhibur...suka tidur sama2, bla mengadap laptop, diorg pun sibuk juga mengadap laptop..mama jahit baju, diorg pun sibuk nak tlg ukur kain bagai...ayah mesin rumput, diorg pun sibuk nak kais rumput...pendek kata, mmg lucu la kucing2 kat rumah..rindu rindu..





So, nak ajak kawan2 suma, try la buat. tgok la haiwan2 kat luar 2, msti kta rasa seronok. Kalau kita boleh seronok tgok bunga2 yang sdg berkembang (spring la katakan), kenapa kita tak boleh buat benda yang sama bila kta tgok anjing? pupuk rasa sayang dalam hati....






Moralnya kat sini: Berlaku adillah kepada setiap makhluk Allah di atas muka bumi ini..





adek dalam kenangan~

No comments: